Mind + Soul

Omgaan met een offday

Iedereen heeft wel eens een offday. Zo’n dag dat je al moe je bed uit stapt nadat je verschillende keren je wekker hebt gesnoozed. Je kunt jezelf maar niet focussen en alles lijkt fout te gaan. Meestal is dit na een dagje weer voorbij, dan is er natuurlijk niets aan de hand. Vervelend is het wel, wanneer je zo’n dag, of misschien zelfs dagen hebt. Vandaag deel ik daarom wat tips om hier beter mee om te kunnen gaan!

De zon en de natuur
Ga naar buiten, de natuur in. Een stevige wandeling in de buitenlucht kan wonderen doen. Niet in de mogelijkheid om er uit te gaan? Zorg er in ieder geval voor dat het licht is in je woning, gooi die gordijnen open! Haal verse bloemen voor in huis.

Opruimen
Naar je eigen rommel kijken is een confrontatie met jezelf, je ziet precies wat je nog allemaal moet doen. Dit is waarom opruimen zo’n goede manier is om jezelf beter te voelen. Een uurtje rommel ruimen zal je voldoening geven.

VGZ Mindfulness-coach app
VGZ heeft een fijne app ontwikkeld die je kan helpen om te gaan met stress en zelfbewuster te worden. De Mindfulness app bevat oefeningen waarmee je leert ontspannen en mediteren. Zo zijn er oefeningen voor je ademhaling en het focussen van je aandacht. De app biedt een speciaal programma dat vijf weken duurt, maar het is ook mogelijk om losse oefeningen uit te kiezen. Je geeft aan waar je bent en hoeveel tijd je hebt, de app zorgt dan voor een geschikte oefening voor dat moment. Je kunt de app downloaden in de App Store of de Google Play Store.

Neem een warme douche of bad
Je lichaam kan een warme douche of een lekker bad meestal erg waarderen. Onder de douche ontspant je lichaam zich bijna automatisch. Je wordt lekker warm en je voelt je heerlijk fris. Als je de luxe van een bad in huis hebt, zet lekker een muziekje op terwijl je baddert of pak er een boek bij maar laat vooral je telefoon even liggen.

Zwarte thee
Dit klinkt misschien een beetje cliché, maar het drinken van een kopje thee kan je ook helpen ontspannen! Brits onderzoek heeft aangetoond dat zwarte thee helpt het stress hormoon cortisol te verlagen. Mensen die dagelijks vier kopjes zwarte thee drinken hebben na zes weken maar liefst 20% minder cortisol in hun bloed dan mensen die geen thee drinken.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply