Personal Reizen

Ode aan de zomer: kamperen

Twee vakanties en een 3 daags festival ticket? Met mijn bescheiden inkomen had ik niet verwacht dat dat zou lukken deze zomer. Na onze sprs.me roadtrip kriebelde het nog enorm om lekker te gaan hiken in de UK. Niet lang daarna besloten Jasmijn en ik dan ook om te gaan kamperen in Engeland. Kamperen hoeft namelijk helemaal niet duur te zijn en ik vind dat er niets boven heerlijk in de natuur zijn gaat.

Van jongs af aan heb ik al heel wat kampeer ervaring en Engeland blijft altijd wel een favoriet, de mensen zijn fijn en de campings over het algemeen erg netjes.

Welsummer camping, Harrietsham

Nadat we de overtocht Duinkerken – Dover hadden gemaakt, gingen we op zoek naar een camping in Kent. Na een beetje Googlen werd dit ecocamping Welsummer in Harrietsham. Je kunt er op deze camping voor kiezen om je tent op het open grasveld te zetten of in het bos. Iedere kampeerplek is voorzien van een fire place. Op het moment dat we arriveerden hingen er nogal dreigende wolken boven ons dus besloten we onze tent maar snel op te zetten. We gingen voor de meest praktische plek, op het grasveld dichtbij de sanitaire voorzieningen. Toen we de tent goed en wel hadden staan begon het dan ook flink te regenen.

van Tenterden & Middle Farm Lewes naar..

De dag daarop volgend was het in de ochtend nog wat grijzig weer, de zon liet zich slechts af en toe zien. We besloten naar Tenterden te rijden om daar te gaan kijken naar het nostalgisch stationnetje waar nog een echte stoomtrein rijdt. Ook sloegen we wat biertjes in bij de brouwerij die naast het station was gelegen. Ik maakte geen foto’s want dat vergat ik :D. Toen we onze weg vervolgden naar een volgende camping moésten we ook echt even stoppen bij Middle Farm Lewes. We aten hier heerlijke soep en plunderden de farm shop.

We brachten de nacht door op Fairfields Farm in Westham, om de volgende dag onze reis te vervolgen richting de krijtrotsen van Seven Sisters.

Birling Gap (Seven Sisters)

Met een tussenstop bij het prachtige Birling Gap reden we door naar een camping nabij Rye. De camping was niet spectaculair maar Rye is een heerlijk stadje. Eenmaal geïnstalleerd op de camping gingen we dus naar Rye waar we wat rond hebben gekeken in winkels en lekker hebben gegeten bij een Italiaan. We dronken koffie bij “Kino”, een bioscoop met een gezellig terrasje. Kino is gevestigd in een voormalig schoolgebouw, tofste bios die ik ooit heb gezien trouwens! Opweg van onze camping naar Rye spotten we een strand waar mensen volop aan het kitesurfen waren, hier stopten we op de terugweg natuurlijk ook even. Het was supergaaf om al die mensen te zien surfen!

#Campinglife

‘Savonds lekker met een bierie voor de tent, dikke priem.

Terugreis, St Margarets Bay

Jeetje, er was geen betere manier dan onze kampeervakantie af te sluiten bij St Margaret’s Bay. We verbleven 2 nachten bij een grote camping in mini dorpje Martin Mill. We maakten twee super mooie wandelingen met een welverdiende Tea Break!

Naar huis

De laatste dag spendeerden we in Dover, het centrum van Dover is als je het mij vraagt een saaaaie boel. Dover Castle daarintegen is prachtig om te zien. Voordat we in de avond onze overtocht naar Duinkerken maakten hebben we het kasteel bekeken, je betaalt er flink wat voor (22 euro) maar we hebben dan ook alle hoeken en gaten van het kasteel bekeken hihihi. Eenmaal op de boot terug, snelde ik naar het dek toe, gaaf hé zo in het donker?!